close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חיפוי קירות חוץ באמצעות לוח פיבר צמנט דחוס

מערכת שורשיח סיוון, תשעו24/06/2016

בבנייה המודרנית נהוג לחפות את קירות החוץ באמצעות אריחים מאבן או שיש, אך כיום יש פתרונות חדשניים ומתקדמים יותר

תגיות:

בבנייה המודרנית נהוג לחפות את קירות החוץ באמצעות אריחים מאבן או שיש, אך כיום יש פתרונות חדשניים ומתקדמים יותר. את החיפוי ניתן ליישם במבנה חדש או לחידוש מבנה קיים, כאשר חיפוי הקיר מקנה חזות מקורית, מעניינת ומרשימה לבניין, ומעבר לכך החיפוי משמש גם כשכבת הגנה על הקיר וכשכבת בידוד יעילה.

כדאי לדעת כי יש בשוק מגוון פתרונות לחיפוי קירות פנים וחוץ, בשיטות הבנייה הקונבנציונליות נהוג לחפות את הקירות החיצוניים באמצעות חיפויי אבן טבעית או אבן מלאכותית, חיפוי באמצעות לבנים מפירוק, אריחי שיש ובמקרים מסוימים ניתן לראות מבנים מחופים בעץ, אלומיניום או זכוכית. כיום, אדריכלים ומעצבים רבים מעדיפים לבחור חיפויי קירות העשויים מלוחות פיבר צמנט דחוס בגלל המראה הייחודי והאותנטי הדומה לבטון חשוף, ובגלל העמידות הגבוהה של הלוחות.

עמידות גבוהה בפני רטיבות, אש ומזיקים

כאשר בוחרים חומרי גלם לחיפוי קירות חיצוניים יש לבדוק כי האריחים או לוחות החיפוי עמידים בפני רטיבות ונזקים העלולים להיווצר כתוצאה מפגעי מזג האוויר. בנוסף, ישנם חומרי חיפוי שאינם עמידים בפני אש, טרמיטים וריקבון, לדוגמה לוחות חיפוי העשויים מעץ. לכן, אין זה פלא כי אדריכלים מעדיפים לבחור חומרי חיפוי עמידים ואיכותיים יותר כמו לוחות החיפוי מפיבר צמנט דחוס.

חשוב לציין כי חיפוי קירות חוץ באמצעות לוחות פיבר צמנט דחוס מחייב תכנון קונסטרוקציה מפלדה אותה יש לעגן על הקיר. את לוחות החיפוי מעגנים לשלד הפלדה באמצעות ברגים או דבק מיוחד. כמו כן, יש להשאיר מרווח בין הלוחות של לפחות 3 מ"מ, אך המרווח הקלאסי כדי לקבל מראה אותנטי מרהיב וייחודי הוא כ- 1 ס"מ. לאחר עיגון הלוחות לקונסטרוקציה יש ליישם סילר וניתן לבחור בגימור הרצוי כגון התזת חול, כרסום, צבע אקרילי או בעזרת יישום חומצות מיוחדות היוצרות ריאקציה עם החומר ומעניקות גוון אותנטי ייחודי לקיר.

במידה ומחפים קיר חיצוני של מפעל או בניין משרדים ניתן לחרוץ את לוחות החיפוי בעזרת סילון מים על מנת לחרוט את שם החברה לצרכי מיתוג, בעזרת סילון מים אפשר לחרוץ גם צורות גיאומטריות שונות כדי לספק מראה מקורי וחדשני לחזית הבניין. כמו כן, במידה והאדריכל אינו מעוניין ברווחים בין הלוחות ניתן למלא את הרווחים באמצעות דבק מילוי גמיש ועמיד בשמש.

גמישות עיצובית ואסתטיקה גבוהה

שיטת חיפוי קירות חיצוניים בעזרת לוחות פיבר צמנט דחוס מציעה יתרונות רבים בהשוואה לפתרונות הקיימים. באמצעות חיפוי הקיר בלוחות פיבר צמנט דחוס ניתן לעצב את קירות החוץ בהתאמה מלאה לצרכי האדריכל או המעצב, מאחר וחומר הגלם מאפשר גמישות עיצובית גבוהה. כמו כן, בסיום העבודה נהנים ממראה ייחודי ומרהיב במראה בטון חשוף או בגוון לפי בחירה, וניתן לבחור במספר רמות גימור, לרבות גימור מט או מבריק, וטקסטורות שונות כמו מראה של עננים, פסי חריכה, נימים בולטים כמו באריחי שיש טבעי ועוד.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה